telenor_myanmar_safe_internet
telenor_myanmar_safe_internet

​မြန်​မာ​နိုင်​ငံ​ရှိ ​မို​ဘိုင်းလ်​ဒေ​တာ​ဝန်​ဆောင်​မှု​များ ​သုံး​စွဲ​မှု​အ​ကြောင်း​ကို ​နိုင်​ငံ​တစ်​ဝှမ်း ​စစ်​တမ်း​ပြု​ထား​သည့် LirneAsia​၏ ၂၀၁၅ ​အ​စီ​ရင်​ခံ​စာ​အ​ရ ​မြန်​မာ​နိုင်​ငံ​တွင် ​မို​ဘိုင်းလ်​အင်​တာ​နက်​ဝန်​ဆောင်​မှု​နှင့် ​မို​ဘိုင်းလ် ​အင်​တာ​နက် ​အက်​ပ​လီ​ကေး​ရှင်း​သုံး​စွဲမှု (​သို့​မ​ဟုတ်​ဒေ​တာ​ဝန်​ဆောင်​မှု​သုံး​စွဲ​မှု)​သည် ​နည်း​ပါး​နေ​ပါ​သည်။ ​မြန်​မာ​နိုင်​ငံ​လူ​ဦး​ရေ​၏ ၆၆%​သည် ​စ​မတ်​ဖုန်း​ကို​ပိုင်​ဆိုင်​ပြီး ​စ​မတ်​ဖုန်း ​ထိုး​ဖောက်​ဝင်​ရောက်​မှု​နှုန်း​သည် ​အိမ်​နီး​ချင်း​နိုင်​ငံ​များ​ထက်​ပို​များ​သော်​လည်း ​လက်​ရှိ​တွင်​မို​ဘိုင်းလ်​ဖုန်း​သုံး​စွဲ​သူ ၃၄% ​သာ​လျင် ​သူ​တို့​၏ ​မို​ဘိုင်းလ်​ဖုန်း​တွင် ​ဒေ​တာ​ဝန်​ဆောင်​မှု​တစ်​ခု (​လူ​မှု​မီ​ဒီ​ယာ၊ ​ဖုန်း​ခေါ်​ဆို​မှု​နှင့် ​စ​ကား​ပြော​အက်​ပ​လီ​ကေး​ရှင်း ​စ​သည်​တို့​အ​ပါ​အ​ဝင် browser ​သို့​မ​ဟုတ်​အက်ပ်​များ​မှ ​တစ်​ဆင့်​အင်​တာ​နက်​သုံး​စွဲ​မှု) ​ကို​သုံး​စွဲ​နေ​ကြ​ပါ​သည်။

​အက်ပ်​အ​ချို့​သာ​သုံး​စွဲ​မှု​ရှိ​ပြီး ​ဒေ​တာ​သုံး​စွဲ​သူ​များ​ထဲ​မှ ​တစ်​ဝက်​ကျော်​သည်​ဝန်​ဆောင်​မှု ​တစ်​မျိုး​မှ ​သုံး​မျိုး ​အ​ထိ​သာ သုံး​စွဲ​​ကြ​ပါ​သည်။ ​မြန်​မာ​နိုင်​ငံ​သည် ​စ​မတ်​ဖုန်း​ခေတ်​သို့ ​ခုန်​ကူး​သည်​ဖြစ်​ရာ ​မြန်​မာ​နိုင်​ငံ​ရှိ ​စ​မတ်​ဖုန်း​သုံး​စွဲ​သူ​အ​များ​စု​သည် ​စီး​ပွား​ရေး၊ ​လူ​မှု​ရေး၊ ​နိုင်​ငံ​ရေး​နှင့် ​ပတ်​ဝန်း​ကျင်​ဆိုင်​ရာ ​တိုး​တက်​မှု​များ ​အ​တွက် ​စ​မတ်​ဖုန်း​များ​၏ ​လုပ်​ဆောင်​နိုင်​စွမ်း​အား​ကို ​အ​ပြည့်​အ၀​ကို ​နား​မ​လည်​ကြ​သေး​မှန်း ​သေ​ချာ ​သိ​ရှိ​ရ​ပါ​သည်။

​ထို့​အ​ပြင် ​နောက်​ဆုံး​စစ်​တမ်း​အ​ရ ​အာ​ဖ​ရိ​က​နှင့်​အာ​ရှ​ပ​စိ​ဖိတ်​တို့​ရှိ​မိ​သား​စု​များ​၏ ​ကွန်​ပျု​တာ​ပိုင်​ဆိုင်​မှု​သည် ၉% ​နှင့် ၃၆% ​အ​သီး​အ​သီး​ဖြစ်​သော်​လည်း ​မြန်​မာ​နိုင်​ငံ​မိ​သား​စု​များ​၏ ၃% ​သာ ​ကွန်​ပျူ​တာ ​ပိုင်​ဆိုင် ​ကြ​ပါ​သည်။ ​အာ​ရှ​ဖွံ့​ဖြိုး​ရေး​ဘဏ် ​အ​ဆို​အ​ရ ​လျင်​မြန်​စွာ​ပြောင်း​လဲ ​တိုး​တက်​ပြီး ​ဒီ​ဂျီ​တယ်​နည်း​အ​ရ ​ဆက်​သွယ်​ထား​သော ​မြန်​မာ့​စီး​ပွား​ရေး​အ​တွက် ​အ​ရည်​အ​ချင်း​ပြည့်​ဝ​သည့် ​လုပ်​သား​နည်း​ပါး​လျက်​ရှိ​ရာ ​ပ​ရော်​ဖက်​ရှင်​နယ် ​ကွန်​ပျု​တာ ​ဒီ​ဂျီ​တယ်​အ​သိ​ပ​ညာ​မ​ရှိ​မှု​သည် ​မြန်​မာ​လုပ်​သား​အင်​အား​အ​များ​စု​အ​တွက် ​အ​လုပ်​ရ​ရှိ​နိုင်​ချေ​ကို ​လျော့​ကျ​စေ​ပြီး ​အ​လုပ်​ရှင်​များ​အ​တွက်​လည်း ​အ​လုပ်​ခန့်​ရာ​တွင် ​စိန်​ခေါ်​မှု ​အ​ခက်​အ​ခဲ​များ ​ဖြစ်​ပေါ်​လာ​စေ​ပါ​သည်။

​အ​လင်း​အိမ်​ဒီ​ဂျစ်​တယ်​နည်း​ပ​ညာ​အ​ စီ​အ​စဉ်​သည် ​တယ်​လီ​နော​၏ “​အား​လုံး​အ​တွက် ​အင်​တာ​နက်” ​အ​ခွင့်​အ​ရေး ​ကို​ရ​ရှိ​စေ​ရန်​ပေါ်​ပေါက်​လာ​ပါ​သည်။ ​မြန်​မာ​နိုင်​ငံ​၏​ထူး​ခြား​ချက်​အ​ဖြစ် ​စ​မတ်​ဖုန်း​ခေတ်​သို့ ​ရုတ်​တ​ရက် ​ခုန်​ကူး​ခြင်း​ဖြစ်​သော်​လည်း ​ဒီ​ဂျစ်​တယ်​အ​သိ​ပ​ညာ​မ​ရှိ​သော ​အ​ခြေ​အ​နေ​နှင့်​ကိုက်​ညီ​ရန် ​ရေး​ဆွဲ​ထား​သော ​ဤ​အ​စီ​အ​စဉ်​၏ ​ရေ​ရှည်​ရည်​မှန်း​ချက်​များ​မှာ -

  • ​စ​မတ်​ဖုန်း​အ​ခြေ​ပြု ​ဒီ​ဂျစ်​တယ်​နည်း​ပ​ညာ​အား ​အ​လင်း​အိမ်​အ​တွင်း​သင်​ကြား​ခြင်း၊ ​ကျေး​လက်​သို့ ​ကွင်း​ဆင်း​သင်​ကြား​ခြင်း​နှင့် ​အွန်​လိုင်း​သင်​ခန်း​စာ​များ​မှ ​သင်​ကြား​ခြင်း​တို့​ဖြင့် ​အ​ခွင့်​အ​လမ်း​နည်း​ပါး​သော ​သို့​မ​ဟုတ် ​ဝေး​လံ​သော ​ဒေ​သ​များ​ရှိ ​လူ့​အ​သိုင်း​အ​ဝိုင်း​များ​ကို​မြှင့်​တင်​ပေး​ခြင်း
  • ဈေး နှုန်းသင့်​တင့်​ချို​သာ​၍ ​လူ​တိုင်း​တတ်​နိုင်​ပြီး ​အ​လုပ်​ရှင်​အ​သိ​အ​မှတ်​ပြု ​ကွန်​ပျူ​တာ​အ​ခြေ​ခံ​သော ​ပ​ရော်​ဖက်​ရှင်​နယ် ​ဒီ​ဂျီ​တယ်​နည်း​ပ​ညာ​သင်​တန်း​များ ​ကို e-learning ​ပုံ​စံ​ဖြင့်​ပေး​ခြင်း
  • ​လူ​တိုင်း​တတ်​နိုင်​သော ​အ​ခြေ​ခံ​စ​မတ်​ဖုန်း​နှင့်​ပ​ရော်​ဖက်​ရှင်​နယ်​ကွန်​ပျူ​တာ​ဒီ​ဂျစ်​တယ် ​နည်း​ပ​ညာ​သင်​တန်း​များ​ကို ​နိုင်​ငံ​တစ်​ဝှမ်း​ရ​ရှိ​စေ​ရန်​အွန်​လိုင်း​နည်း​လမ်း​နှင့် ​ဒီ​ဂျစ်​တယ်​အ​လင်း​အိမ်​များ​အား​အ​ကောင်​အ​ထည်​ဖော်​ထူ​ထောင်​ရန်

​ကြာ​ချိန်

: ဇန်​န​ဝါ​ရီ ၂၀၁၄

​ပြီး: ​ဒီ​ဇင်​ဘာ ၂၀၁၈

Resources

Website -  www.lighthouse.com.mm

FB page -  https://web.facebook.com/telenorlighthousemm/?fref=ts

  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
  • telenor_myanmar_digital_literacy
My Account
Live Chat
Share Share